سرخط آخرين خبرها
کد خبر: 11263 تاپ نیوز2 / تیتر اخبار راه آهن / حمل و نقل / ریلی
تاریخ انتشار: 6 دی 1396, 11:28
پ
مدیرکل راه آهن تهران:
در حال حاضر مساله اصلی این است که آن انتظاری که از سرعت انجام پروژه‌‌ها وجود دارد، میسر نمی‌شود. حال با توجه به اینکه توسعه زیربنا کاملا در اختیار دولت است به‌عنوان پیشنهاد و راه‌برون رفت از مشکل شاید بتوان مدل بهره‌برداری به‌ویژه در پروژه‌های زیربنایی را را به نفع ورود بخش خصوصی داخلی و برای سرعت‌دهی به انجام پروژه‌ها به ویژه با توجه به بودجه‌ریزی ناقص به بخش ریلی، تغییر داد.
روند پیشرفت پروژه‌های ریلی و کاهش اعتبار عمرانی راه‌آهن، نشان داده که شاید برای تسریع در پروژه‌ها باید به دنبال تامین منابع از راه‌های متنوع‌تر و از منابع متعددتری باشیم.

به گزارش ریلی نیوز به نقل از تین‌نیوز، رضا شاکری، مدیرکل راه آهن تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این‌باره گفت: امسال کل اعتبارات تخصیص‌یافته به راه‌آهن از محل تملک، نسبت به سال‌های قبل کاهش 50درصدی داشته است و این اتفاق، انجام برخی از پروژه‌های ریلی از محل سرمایه‌گذاری را سخت می‌کند.

مدیرکل راه‌آهن تهران ادامه داد: این امر هم به‌خصوص برای اعتماد سرمایه‌گذار داخلی امری زمان‌بر است.

ضمن اینکه در بحث توسعه قطارهای حومه‌ای نیز که در تخصص و مسئولیت بنده است، پروژه‌ها به‌صورت جدی استارت خورده‌اند و در حوزه تهران، از محور شرق تهران در ورامین، ری پیشوا و... کار دارد انجام می‌شود. اما تخصیص اعتبارِ ناچیز به این بخش هم تاثیر خود را خواهد گذاشت.

رضا شاکری افزود: آخرین محور در دست کار یعنی پروژه محور جنوب تهران هم تازه شروع شده است که فکرمی‌کنم بحث بودجه امسال در روند این پروژه تاثیرگذار خواهد بود.

شاکری ادامه داد: خطوط و ابنیه فنی ما فرسوده هستند و با توجه به بحران‌های آلودگی هوا و ترافیک گسترده در تهران که در روزهای اخیر هم خود را بیشتر نشان داده، حال که می‌خواهیم دست به اصلاح و نوسازی آنها بزنیم باید محدودیت‌ها و انتظارات از پروژه‌ها را در جلسات متعددی بررسی کنیم. ما این کار را انجام می‌دهیم و در جلسات متعدد با شورای شهر و... روند آن را پیگیری می‌کنیم اما با این بودجه‌دهی، روند این پروژه‌ها ممکن است به کندی انجام شود. از طرفی بحث فاینانس خارجی برای انجام پروژه‌ها هم بدون مشکل نیست و در عمل به راحتی انجام نمی‌شود.

این مقام مسئول در ادامه از کندی روند پروژه‌های ریلی در نیمه دوم سال پرده برداشت و افزود: پروژه‌ها در نیمه اول سال به‌خوبی انجام شده اما در نیمه دوم سال مشکلات زیادی مثل بدهی پیمانکاران و... وجود داشته که روند انجام این پروژه‌های حومه‌ای را معتل خواهد کرد.

شاکری در آخر گفت: در حال حاضر مساله اصلی این است که آن انتظاری که از سرعت انجام پروژه‌‌ها وجود دارد، میسر نمی‌شود. حال با توجه به اینکه توسعه زیربنا کاملا در اختیار دولت است به‌عنوان پیشنهاد و راه‌برون رفت از مشکل شاید بتوان مدل بهره‌برداری به‌ویژه در پروژه‌های زیربنایی را را به نفع ورود بخش خصوصی داخلی و برای سرعت‌دهی به انجام پروژه‌ها به ویژه با توجه به بودجه‌ریزی ناقص به بخش ریلی، تغییر داد.

  • چالش جدیدی به نام فنا تحریم
    با ما به روز باشید؛
  • رهبر انقلاب: مؤمن دنبال رو امام عسکری است
  • مجوز راه‌اندازی شبکه فیبرنوری ۱۶ میلیارد تومان شد
  • خواص درمانی چای + اينفوگرافي
  • معروف‌ترین چهره‌های دنیا که در سال 2017 درگذشتند+ تصاویر
  • پست جهانگیری به مناسبت سالگرد زلزله بم
  • تدوین لایحه حمایت از داده‌ها و حریم خصوصی در فضای مجازی
  • پیشنهاد ضرغامی برای موضوع افزایش عوارض خروج کشور
  • هم درس، هم کار انقلابی
    برگی از بیانات رهبری؛
  • مردم را با اخلاق خوب به خودتان جذب کنید
  • نامه یک معتاد به ماموران پلیس+ عکس
  • رباتی که واحد درسی دانشگاهی گذراند
  • تبریک روحانی به مسیحیان جهان
  • اسنودن اپلیکیشن محافظت از لپ تاپ ساخت
  • توییت ظریف به مناسبت سال نو میلادی
  • ترسناک ترین اقامتگاه های تفریحی در جهان
  • «۶ میلیارد دلار واریز کن آزاد شو»
  • نردبان کاربران رسانه‌هاي اجتماعي
  • مراکز تخلیه امن تهران اعلام شد
  • پنج شاخص انقلابیگری از ديدگاه رهبر انقلاب
  • آرشيو