سرخط آخرين خبرها
کد خبر: 11172 خبرگرام
تاریخ انتشار: 3 دی 1396, 10:03
پ
سواد رسانه اي؛
در رسانه‌هاي اجتماعي با انواع مختلفي از مخاطبان يا به‌ عبارت بهتر کاربران مواجه هستيم که بر حسب سطح و نوع فعاليت دسته‌بندي شده‌اند.

در رسانه‌هاي اجتماعي با انواع مختلفي از مخاطبان يا به‌ عبارت بهتر کاربران مواجه هستيم که بر حسب سطح و نوع فعاليت دسته‌بندي شده‌اند.

به گزارش ریلی نیوز، از جمله دسته‌بندي‌هاي ارائه شده از انواع کاربران رسانه‌هاي اجتماعي، نردبان پيشنهادي گروه تحقيقاتي فورستر (Forrester Research Inc) است. در اين مدل کاربران اينترنتي در نردباني با شش پله دسته‌بندي شده‌اند که بر اساس سطح فعاليت در رسانه‌هاي اجتماعي به ‌دنبال يکديگر قرار مي‌گيرند. اين شش پله از بالاترين سطح به ‌ترتيب عبارت است از: توليدکنندگان (Creators)، منتقدان (Critics)، گردآورندگان (Collectors)، پيوستگان (Joiners)، تماشاگران (Spectators) و غير فعالان (Inactives) که هر کدام به تفکيک در اين داده نمايي آورده شده است. 

نردبان کاربران رسانه‌هاي اجتماعي

  

  • چالش جدیدی به نام فنا تحریم
    با ما به روز باشید؛
  • رهبر انقلاب: مؤمن دنبال رو امام عسکری است
  • مجوز راه‌اندازی شبکه فیبرنوری ۱۶ میلیارد تومان شد
  • خواص درمانی چای + اينفوگرافي
  • معروف‌ترین چهره‌های دنیا که در سال 2017 درگذشتند+ تصاویر
  • پست جهانگیری به مناسبت سالگرد زلزله بم
  • تدوین لایحه حمایت از داده‌ها و حریم خصوصی در فضای مجازی
  • پیشنهاد ضرغامی برای موضوع افزایش عوارض خروج کشور
  • هم درس، هم کار انقلابی
    برگی از بیانات رهبری؛
  • مردم را با اخلاق خوب به خودتان جذب کنید
  • نامه یک معتاد به ماموران پلیس+ عکس
  • رباتی که واحد درسی دانشگاهی گذراند
  • تبریک روحانی به مسیحیان جهان
  • اسنودن اپلیکیشن محافظت از لپ تاپ ساخت
  • توییت ظریف به مناسبت سال نو میلادی
  • ترسناک ترین اقامتگاه های تفریحی در جهان
  • «۶ میلیارد دلار واریز کن آزاد شو»
  • نردبان کاربران رسانه‌هاي اجتماعي
  • مراکز تخلیه امن تهران اعلام شد
  • پنج شاخص انقلابیگری از ديدگاه رهبر انقلاب
  • آرشيو